Γενικές Πληροφορίες
Υπάρχει χωματόδρομος 1 χλμ. από τον λιμένα Λάκκας και 10 χλμ. από τον λιμένα Γάιου (κεντρικό λιμάνι) για να προσεγγίσει κανείς τον φάρο.Ο φάρος είναι περιφραγμένος με πέτρινο τοιχίο ύψους 2 μ. Εντός της περίφραξης η περιοχή είναι κατάλληλη για παιδιά ενώ εκτός απαιτείται επίβλεψη. Η κοντινότερη παραλία βρίσκεται σε απόσταση 1 χλμ. και είναι κατάλληλη για παιδιά. Η παροχή ρεύματος γίνεται μέσω του δικτύου ΔΕΗ της νήσου και η υδροδότηση μέσω δεξαμενής όμβριων υδάτων.
ΣΤΙΓΜΑ ΦΑΡΟΥ: 39°14’8.43″N 20° 7’41.21″E
Περιγραφή Κτηρίου
Ισόγειος λιθόκτιστη οικία, αποτελούμενη από έναν (1) διάδρομο (χολ), τρία (3) υπνοδωμάτια και ένα (1) W.C. με ντους. Πύργος λιθόκτιστος (μωσαϊκού & πέτρας αρμολογημένος) εξωτερικά τετράγωνος και εσωτερικά κυκλικός. Επίσης υπάρχει ένα βοηθητικό κτίριο που αποτελείται από μια (1) κουζινοτραπεζαρία και μια (1) αποθήκη.
Διαμονή - Παροχές
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ | ΤΕΜΑΧΙΑ | ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ |
---|---|---|
Κουζίνα (Κανονικών διαστάσεων) | ||
Κουζινάκι (Δύο ή τρία μάτια) | ||
Ψυγείο | ||
Πλυντήριο πιάτων . | ||
Πλυντήριο ρούχων. | ||
Μαγειρικά σκεύη | ||
Σερβίτσια (Πιάτα,πιρούνια,κουτάλια,μαχαίρα,ποτήρια) | ||
Τραπέζια | 2 | |
Καρέκλες | 6 | |
Τουαλέτα/Ντουζιέρα | ||
Εξωτερική ντουζιέρα | ||
Θερμοσίφωνας | ||
Καλοριφέρ λαδιού / Αερόθερμο | 2 | |
Κρεβάτια μονά | ||
Κρεβάτια ημίδιπλα | 5 | |
Κουβέρτες/Μαξιλάρια | ||
Καναπές | ||
Ντουλάπα | 2 | |
Τηλεόραση | 3 | |
Πυροσβεστήρες | 1 | |
Φαρμακείο (κυτίο) |
Σύντομο Ιστορικό
Ημερομηνία Λειτουργίας
1864
Η αρχική κατοικία των φαροφυλάκων καθώς και ο πύργος χτίστηκε το 1825 όταν τα νησιά του Ιονίου ήταν υπό την προστασία της Μεγάλης Βρετανίας. Εντάχθηκε στο Ελληνικό Φαρικό Δίκτυο το 1864. Στις 11 Μαρτίου του 1913 στη θέση όπου βρισκόταν ο Φάρος και η οικία των φαροφυλάκων το έδαφος υποχώρησε και ανοίχθηκε χαράδρα 200μ μήκους, και βάθους 20μ. Καθορίσθηκε πλησιέστερο ασφαλές σημείο και άρχισαν οι εργασίες ανέγερσης νέου κτιρίου στη θέση Κουέρο. Εξαιτίας του πολέμου , η κατασκευή του καθυστέρησε και παραλαβή του κτιρίου έγινε τον Απρίλιο του 1916, όμως άρχισε να λειτουργεί το 1919 μετά την τοποθέτηση των φωτιστικών μηχανημάτων. Κατά την διάρκεια του 2ΟΥ Παγκοσμίου Πολέμου ο Φάρος παρέμεινε σβηστός. Το 1951 επαναλειτούργησε ως επιτηρούμενος. Το 1979 ο Φάρος ηλεκτροδοτήθηκε.