Γενικές Πληροφορίες
Η πρόσβαση στον φάρο γίνεται οδικώς. Στην εθνική οδό Αντιρρίου-Ιτέας,ανάμεσα στα χωριά Αγ. Νικόλαο (4 χλμ.) και Ερατεινή(6 χλμ.) υπάρχει χωματόδρομος 2χλμ. που οδηγεί στον φάρο. Ο χωματόδρομος είναι σε κακή κατάσταση, όμως το Ι.Χ μπορεί να φτάσει μέχρι την αυλή. Ο φάρος είναι κατά το ήμισυ περιφραγμένος με κάγκελο ύψους 1 μ. και η αυλή είναι τσιμεντένια με χώμα γύρω από αυτήν. Δεν προτείνεται για μικρά παιδιά χωρίς την απαραίτητη επίβλεψη. Η κοντινότερη παραλία είναι η παραλία Βάθης που έχει βότσαλο και βρίσκεται σε απόσταση περίπου 3χλμ.Το κτήριο του φάρου έχει χαρακτηριστεί ως Ιστορικό Διατηρητέο Μνημείο (ΦΕΚ 984/Β/9-8-2000) και έχει οριστεί ζώνη προστασίας 20 μ. Υπάρχει ηλεκτρικό ρεύμα ενώ η ύδρευση γίνεται από δεξαμενή όμβριων υδάτων. Κατά τους θερινούς μήνες στον περιβάλλοντα χώρο ενδέχεται να παρατηρηθεί η παρουσία σκορπιών.
ΣΤΙΓΜΑ ΦΑΡΟΥ:38°19’18.15″N 22°11’3.67″E
Περιγραφή Κτηρίου
Ισόγειος οικία αποτελούμενη από 3 υπνοδωμάτια, μία κουζίνα και έναν διάδρομο, καλυπτόμενης επιφάνειας 100 μ2. Πύργος από σκυρόδεμα, στρογγυλός, πάχους 1 μ. με εσωτερική κλίμακα συνεχόμενη της οικίας, διαμέτρου 3 μ. και ύψους 10 μ. Στα δυτικά υπάρχει άλλο κτήριο αποτελούμενο από αποθήκη, W.C., και φούρνο, καλυπτόμενης επιφάνειας 45 μ2.
Διαμονή - Παροχές
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ | ΤΕΜΑΧΙΑ | ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ |
---|---|---|
Κουζίνα (Κανονικών διαστάσεων) | ||
Κουζινάκι (Δύο ή τρία μάτια) | ||
Ψυγείο | ||
Μαγειρικά σκεύη | ||
Σερβίτσια (Πιάτα,πιρούνια,κουτάλια,μαχαίρα,ποτήρια) | ||
Τραπέζια | 2 | |
Καρέκλες | 9 | |
Τουαλέτα/Ντουζιέρα | ||
Ανεμιστήρες | 2 | |
Θερμοσίφωνας | ||
Καλοριφέρ λαδιού / Αερόθερμο | 3 | |
Τζάκι | 2 | |
Κρεβάτια ημίδιπλα | 4 | |
Κουβέρτες/Μαξιλάρια | ||
Καναπές | ||
Ντουλάπα | 2 | |
Τηλεόραση | ||
Πυροσβεστήρες | 2 | |
Φαρμακείο (κυτίο) | ||
Ψησταριά | ||
Απλώστρα ρούχων | ||
Σήτες στα παράθυρα | ||
Φακός |
Σύντομο Ιστορικό
Ημερομηνία Λειτουργίας
1894
Πρωτολειτούργησε το 1894 με πηγή ενέργειας το πετρέλαιο, με χαρακτηριστικό μία λευκή αναλαμπή παρατεινόμενη ανά 30 δλ. και φωτοβολία 12 ν.μ.. Κατά τη διάρκεια του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου ο φάρος παρέμεινε σβηστός. Το 1945, στα πλαίσια ανασυγκρότησης του Φαρικού Δικτύου, επαναλειτούργησε ως επιτηρούμενος με πηγή ενέργειας το πετρέλαιο. Το 1982 ο φάρος ηλεκτροδοτήθηκε.