Γενικές Πληροφορίες
Από το λιμάνι Σερίφου, το Λιβάδι,υπάρχει ασφαλτωμένος δρόμος 7 χλμ που οδηγεί στον φάρο. Το τελευταίο 1 χλμ. είναι σε πολύ κακή κατάσταση και προσπελάσιμο μόνο με όχημα 4Χ4. Ο φάρος είναι περιφραγμένος με πέτρινο τοιχίο ύψους 1,5 μ.Περιμετρικά από τον φάρο υπάρχουν παλιά εγκαταλελειμμένα οικόπεδα/αγροτεμάχια και γενικά η περιοχή είναι λίγο δύσβατη. Υπάρχει ένα μονοπάτι που καταλήγει σε παραλία με βράχια η οποία δεν είναι κατάλληλη για παιδιά, όμως γενικά το νησί έχει πολλές παραλίες με άμμο, οργανωμένες, κατάλληλες για μικρούς και μεγάλους.Η παροχή ρεύματος γίνεται μέσω του δικτύου ΔΕΗ της νήσου ενώ η ύδρευση μέσω δεξαμενής ομβρίων υδάτων. Υπάγεται στην κατηγορία περί προστασίας Αρχαιοτήτων (Νεώτερα Μνημεία) Ν. 3028/02(Φ.Ε.Κ. : 153/Α/28-6-02) Υ.Γ. Ο χαρακτηρισμός ακινήτου μνημείου είναι δυνατόν να αφορά και κινητά που συνδέονται με ορισμένη χρήση του ακινήτου, τις χρήσεις που είναι σύμφωνες με το χαρακτήρα του ως μνημείου, καθώς και τον περιβάλλοντα χώρο ή στοιχεία αυτού).
ΣΤΙΓΜΑ ΦΑΡΟΥ: 37° 6’45.33″N 24°30’18.51″E
Περιγραφή Κτηρίου
Αποτελείται από λιθόκτιστο τετράγωνο πύργο επί ισόγειας οικίας φαροφυλάκων. Η οικία αποτελείται από κεντρικό διάδρομο, τρία (3) υπνοδωμάτια, κουζίνα, τουαλέτα και εξωτερικό βοηθητικό χώρο (αποθήκη).
Διαμονή - Παροχές
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ | ΤΕΜΑΧΙΑ | ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ |
---|---|---|
Κουζίνα (Κανονικών διαστάσεων) | ||
Κουζινάκι (Δύο ή τρία μάτια) | ||
Ψυγείο | ||
Μαγειρικά σκεύη | ||
Σερβίτσια (Πιάτα,πιρούνια,κουτάλια,μαχαίρα,ποτήρια) | 6 | |
Τραπέζια | 5 | |
Καρέκλες | 12 | |
Τουαλέτα/Ντουζιέρα | ||
Εξωτερική ντουζιέρα | ||
Θερμοσίφωνας | ||
Καλοριφέρ λαδιού / Αερόθερμο | 2 | |
Κρεβάτια μονά | ||
Κρεβάτια ημίδιπλα | 4 | |
Μαξιλάρια | 4 | |
Καναπές | ||
Ντουλάπα | 4 | |
Τηλεόραση | ||
Πυροσβεστήρες | 2 | |
Φαρμακείο (κυτίο) | ||
Ψησταριά | ||
Απλώστρα ρούχων | ||
Σήτες στα παράθυρα | ||
Φακός |
Σύντομο Ιστορικό
Ημερομηνία Λειτουργίας
1901
Πρωτολειτούργησε το 1901 με πηγή ενέργειας το πετρέλαιο, με χαρακτηριστικό τέσσερις λευκές αναλαμπές ανά 10δλ. και φωτοβολία 21ν.μ.. Κατά τη διάρκεια του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου ο φάρος παρέμεινε σβηστός και στα πλαίσια ανασυγκρότησης του Φαρικού Δικτύου, επαναλειτούργησε το 1945 με πηγή ενέργειας το πετρέλαιο. Το 1988 αντικαταστάθηκαν τα μηχανήματα πετρελαίου, ο φάρος ηλεκτροδοτήθηκε και λειτούργησε ως επιτηρούμενος ηλεκτρικός.